20 Faedah Dari Menulis Blog

Memulakan blog yang komprehensif ialah cara terbaik untuk mengawal reputasi dalam talian anda dan memastikan hasil carian Google teratas meninggalkan kesan pertama yang betul.



Catatan blog ialah halaman web kendiri di tapak web anda yang meneroka subtopik blog tertentu. Anda boleh mendapat kedudukan di enjin carian untuk pelbagai kata kunci dengan menulis entri blog. Dalam ilustrasi yang disebutkan di atas, artikel blog anda mungkin membantu syarikat anda mendapat kedudukan di Google untuk "kasut musim luruh." Mereka mempunyai akses ke seluruh tapak web perniagaan anda apabila seseorang mencari kasut musim luruh dan menemui artikel blog anda. Selepas membaca kandungan anda, mereka boleh mengklik "Produk" untuk melihat item pakaian perniagaan anda untuk dijual.

Berikut adalah senarai 20 kelebihan utama memiliki blog di bawah untuk menghentikannya. Bersedia untuk berpendidikan jika anda salah seorang yang belum tahu. Jika anda sudah mempunyai blog, anda boleh mengambil ini sebagai pengesahan mengapa anda melakukan apa yang anda lakukan. Ia juga merupakan tempat yang baik untuk menunjukkan orang yang masih percaya bahawa blog hanyalah diari dalam talian tanpa tujuan sebenar. Seperti yang anda akan lihat, mempunyai blog mempunyai banyak faedah.

#1 Bantuan Blogging dalam Mendapatkan Pekerjaan yang Lebih Baik


Sembilan daripada sepuluh perniagaan mencari profil internet sebelum mengambil pekerja baharu. Majikan lebih suka bekerja dengan orang yang mempunyai pengikut dalam talian yang ramai kerana ia membantu mengesahkan pengiklanan dari mulut ke mulut, yang selalunya merupakan bentuk pemasaran yang paling berkesan dan menjimatkan. Ringkasnya, blog adalah cara paling berkesan untuk membina reputasi dalam talian yang positif, yang diutamakan oleh majikan.


#2 Mempunyai blog memudahkan untuk melancarkan perniagaan baharu

Pat Flynn

Kadangkala blog bermula sebagai hobi sebelum berkembang menjadi usaha sepenuh masa. Pat Flynn mengalami ini selepas memulakan blog bernama Green Exam Academy untuk sekadar meluahkan idea dan pengalamannya tentang reka bentuk. Dalam Flynn kehilangan pekerjaannya, dia membuat keputusan untuk mengambil blognya dengan lebih serius, dan selepas kira-kira setahun, ia telah berkembang menjadi perniagaan $100,000 setahun. Corak pembangunan itu adalah luar biasa. Walau bagaimanapun, kisah Flynn berfungsi sebagai ilustrasi hebat tentang bagaimana, dengan dedikasi yang mencukupi, blog yang ringkas boleh berfungsi sebagai asas perniagaan yang berjaya.


#3 Dapatkan Lebih Banyak Pelanggan untuk Perniagaan Sedia Ada Anda
Laman web statik tidak mendapat ramai pelawat atau pelanggan baharu. Walau bagaimanapun, blog yang sering dikemas kini mungkin memberikan aliran petunjuk berkualiti yang stabil dari seluruh dunia. Mereka mula mempercayai dan menghargai anda sebagai pihak berkuasa dalam subjek apabila anda menulis entri blog yang mendalam yang membantu bakal pelanggan atau pengguna dalam mencari penyelesaian kepada cabaran mereka. Mereka mungkin berminat untuk mengambil syarikat anda jika mereka memerlukan lebih banyak bantuan daripada yang boleh diberikan oleh artikel blog.


#4 Menjadi Penulis yang Lebih Baik


Menulis setiap hari selama berjam-jam adalah satu-satunya cara untuk memperbaiki diri sebagai seorang penulis. Sebenarnya, ia adalah tepat bagaimana seorang blogger yang sibuk menggunakan masa mereka. Anda menulis lebih banyak dan menjadi lebih baik sebagai penulis apabila anda lebih banyak menulis blog.


# 5 Tulis buku dan diterbitkan

Penerbit buku kurang cenderung berbanding sebelum ini untuk mengambil risiko terhadap pengarang yang tidak terbukti kerana industri penerbitan tidak seperti dahulu. Mereka lebih suka menandatangani kontrak dengan pengarang yang sudah mempunyai pembaca, di mana mempunyai blog. Oleh itu, mengekalkan blog bukan sahaja kaedah yang hebat untuk meningkatkan sebagai seorang penulis, tetapi ia juga boleh menjadi laluan terpantas untuk diterbitkan .


#6 Dapatkan Maklum Balas Segera


Seorang pengarang telah menunggu beberapa bulan selepas menghabiskan buku sebelum melihat ulasan, manakala penulis blog mungkin menerima maklum balas sehari selepas mereka menekan "publish" Oleh sebab itu, blog merupakan pendekatan yang hebat untuk mendapatkan input tentang konsep yang ingin anda terokai dengan lebih lanjut. Ia sentiasa membantu untuk mempunyai pendapat kedua dan beberapa maklum balas yang membina.


#7 Ketahui Lebih Lanjut Mengenai Sekumpulan Individu


Majoriti masa blogger dihabiskan untuk mendidik dan menghiburkan pengikut mereka. Walau bagaimanapun, jika anda memberi perhatian, anda akan mendapati bahawa pembaca anda juga banyak berkongsi dengan anda. Oleh kerana sangat penting untuk memahami khalayak anda, perniagaan melaburkan banyak masa dan sumber untuk meminta kumpulan fokus menguji barangan mereka. Dapat memperoleh maklumat seperti ini sebagai seorang blogger datang secara semula jadi sebagai sebahagian daripada tugas harian anda.


#8 Mulakan blog, dapatkan pengaruh, dan perbaiki dunia


Bagaimanakah dunia boleh diubah dengan paling berkesan? Anda mungkin bekerja sebagai sukarelawan, ahli politik atau aktivis. Secara bergantian, anda boleh memulakan blog. Pembaca yang disukai dan dihormati berkembang untuk seorang blogger yang berjaya. Apabila kita membincangkan blog, kita sering memasukkan penjanaan pendapatan dalam talian. Tetapi ada kelebihan lain untuk berblog juga. Ia telah membantu ramai orang dalam mendapatkan pekerjaan yang lebih baik, menjadi penulis terlaris dan membangunkan jenama mereka.


#9 Tetapkan Status Pakar Anda dan Cipta Tapak Web Bereputasi


Blog boleh dimulakan oleh sesiapa sahaja mengenai topik yang mereka mahu. Dalam erti kata lain, hanya mendakwa "Saya mempunyai halaman web" tidak memberi anda rasa layak dihormati. Tetapi dari masa ke masa, apabila anda menambah lebih banyak artikel dan berkongsi lebih banyak pengetahuan anda, tapak web anda akan berubah daripada "hanya blog lain" menjadi pameran kepakaran anda yang kuat dalam bidang tertentu. 

Jelas sekali bahawa anda sebenarnya adalah pihak berkuasa dalam topik tersebut apabila seseorang melawat tapak anda dan melihat cerapan yang anda tawarkan tentang subjek, bersama-sama dengan komuniti individu yang menghargai dan mencari kepakaran itu. Kepakaran adalah sesuatu yang berharga untuk dimiliki. Ia hebat untuk kemungkinan untuk perundingan, anugerah, dan kemajuan profesional.


#10 Bina Rangkaian



Memulakan blog adalah cara yang terjamin untuk mengembangkan rangkaian anda. Pertama sekali, catatan blog yang berharga dan menarik menarik pembaca yang kemudiannya akan mengulas pada tapak anda dan menghantar mesej peribadi kepada anda melalui halaman kenalan anda. Ramai pembaca anda akan meminta bantuan, tetapi orang lain akan mencari untuk membantu anda. Blog juga merupakan platform yang baik untuk menghubungi orang lain. Kebanyakan catatan pertama di Diari Pendapatan adalah temu bual dengan pakar dalam komuniti 'buat wang dalam talian'.


#11 Pelajari Kemahiran Dalam Permintaan


Platform blog yang mudah digunakan seperti Wordpress telah menjadikannya supaya seseorang tidak perlu memahami pengaturcaraan komputer untuk memulakan blog.

Tetapi melalui proses blogging, kebanyakan orang mempelajari beberapa HTML dan CSS semata-mata kerana lebih mudah untuk membuat penambahbaikan kecil pada tapak anda sendiri daripada mengupah seseorang setiap kali. Itu berita baik kerana kefasihan dalam reka bentuk web, HTML dan CSS merupakan kemahiran yang sangat dihargai pada zaman ini. Perkara yang sama boleh dikatakan untuk keseluruhan kemahiran berkaitan blog yang lain, seperti reka bentuk grafik, pengoptimuman enjin carian, pemasaran kandungan dan pemasaran media sosial.


#12 Tingkatkan SEO Anda

Pada akhirnya, enjin carian bertujuan untuk memberikan pengguna mereka hasil yang berguna. Google memberi perhatian apabila anda menghasilkan beberapa artikel berharga yang mendalam tentang subjek tertentu. Setiap artikel blog hebat yang anda buat memberi anda peluang untuk memperoleh lebih banyak trafik carian. Terlalu kerap, blogger dan pemilik syarikat sibuk mempelajari "strategi khas" dan "godam rahsia" untuk meningkatkan SEO mereka. Walau bagaimanapun, mengabaikan asas-asas SEO sebenarnya selalunya yang paling membahayakan mereka.


#13 Kumpul E-mel


Terdapat banyak perbincangan mengenai media sosial hari ini, tetapi e-mel masih merupakan cara yang paling boleh dipercayai untuk berkomunikasi dalam talian. Orang ramai menyemak e-mel mereka dengan kerap dan mereka sudah biasa menerima kemas kini penting.

Mendapatkan seseorang untuk memberi anda e-mel utama mereka bukanlah mudah, tetapi sebaik sahaja anda memilikinya, anda mempunyai hubungan langsung dengan orang itu. Anda kemudiannya akan dapat menarik perhatian mereka apabila anda menemui sesuatu yang anda fikir akan memberi manfaat kepada mereka atau jika ada sesuatu yang penting mengenai perniagaan atau blog anda yang ingin anda maklumkan kepada mereka.


#14 Kekalkan Pengetahuan Khusus Bidang Anda


Memulakan blog ialah tempat yang bagus untuk bermula jika anda mencari motivasi untuk terus mendapat maklumat terkini tentang topik tertentu. Usaha mingguan anda untuk menyiarkan bahan baharu akan menggalakkan anda untuk terus mencari dan berkongsi pengetahuan baharu dengan penonton anda.


#15 Pasarkan Produk


Blog ialah kedai dalam talian yang hebat. Tidak dapat dinafikan bahawa kebolehan untuk menjual dalam talian telah membantu beberapa perniagaan berjaya dan membuat lebih banyak wang. Seperti mana-mana pendekatan syarikat lain, e-dagang mempunyai pelbagai kelebihan yang boleh membantu seseorang itu berjaya. Kami sepenuh hati bersetuju dan telah mengumpulkan beberapa butiran untuk menerangkan faedah dan membantu anda dalam membuat keputusan perniagaan.


# 16 Bercakap dengan Idola Anda


Dengan menggunakan blog sebagai platform, kita mungkin boleh berhubung dengan idola kita. Mereka berfungsi sebagai idola kita, menggalakkan kita menemui kuasa dan bakat kita sendiri. Mereka membuka jalan untuk apa yang kita boleh jadi dalam proses itu. Kita bangkit melebihi diri kita sekarang kerana kita bercita-cita untuk menjadi seperti mereka. Kami fikir jika kami berusaha dengan secukupnya, kami boleh mengungguli mereka suatu hari nanti.


# 17 Luahkan Diri Anda


Takrifan blog sebagai medium ekspresif yang boleh merangkumi teks, foto dan bunyi adalah agak mudah. Blogging ialah kaedah ekspresi diri yang berkuasa, sama ada usaha korporat profesional atau jurnal peribadi "apa yang saya makan untuk sarapan pagi tadi".


#18 Bantu Orang Lain Mencapai Objektif Mereka


Setiap blog yang cemerlang memberi manfaat kepada penontonnya. Blog lain termasuk nasihat tentang pemeliharaan anak, penurunan berat badan, dan menghadapi penyakit yang mengancam nyawa. Yang lain menggalakkan kumpulan individu untuk mengambil tindakan dan menderma wang untuk tujuan yang berfaedah. Blogging ialah alat yang hebat untuk membantu orang lain kerana keupayaannya untuk memaklumkan, memberi inspirasi dan menyatukan individu yang berfikiran sama.


#19 Mendapat Kepercayaan Dalam Talian


Dalam talian, kepercayaan adalah sumber yang berharga dan terhad. Amanah tidak boleh dibeli. Ia mesti diperoleh dengan secara konsisten membuktikan dedikasi anda kepada pembaca anda. Ternyata, blogger yang baik benar-benar mencapainya dengan secara konsisten menerbitkan siaran yang berwawasan dan ikhlas di tapak mereka. Ia akan menjadi lebih mudah untuk mencapai matlamat anda dalam talian dengan lebih ramai individu yang kepercayaannya telah anda perolehi.


#20 Kawal Identiti Dalam Talian Anda

Sama ada anda seorang atau perniagaan, terdapat banyak maklumat tentang anda dalam talian. Apabila seseorang mencari anda dalam talian, anda ingin memastikan bahawa mereka mendapat gambaran yang tepat dan lengkap tentang siapa anda dan tentang diri anda. Memulakan blog yang merangkumi semua asas ialah cara yang baik untuk mengawal identiti dalam talian anda dan memastikan hasil teratas di Google memberikan tanggapan pertama yang betul.




Selain itu, menulis blog juga boleh menjana pendapatan. Benar! Penulis blog boleh menjana pendapatan dari hasil tulisan di blog melalui kaedah ulasan berbayar, Google adsense, afiliate, serta meletak ruangan iklan di blog mereka.

Jika anda ingin mencuba untuk mendapatkan pendapatan dengan cara mengulas dan menulis post tentang sesuatu produk dan mendapat bayaran, boleh mendaftar sebagai ahli Intellifluence DI SINI. Mudah dan pantas untuk mendaftar! Ramai blogger yang telah join!  😊

Post a Comment

5 Comments

  1. Wak tulis blog suka2 aje untuk isi masa lapang.

    ReplyDelete
  2. banyak manfaat menulis di blog ni kan, janji betul caranya. Akak menulis di blog untuk suka-suka je macam Wak WP jugak

    ReplyDelete
  3. MA tulis blog more kpd kenangan & mcm diary... plus leh simpan gambar & memori2.
    leh kena ramai kawan jugak dr blog ni... :-)

    ReplyDelete
  4. Suka-suka jugak. Lama-lama addicted pulak. 😂

    ReplyDelete
  5. Mula-mula tujuannya lain.. Tapi sekarang macam dah lain pula.. hehe..

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.