Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi anak yang dikurniakan pada aku dan Zaimi dah menjangkau 100 hari umurnya pada hari Ahad lepas (14 Julai 2013).
![]() |
| Anak 100 Hari! |
Nak jadi cerita, pada umur dia 100 hari tu lah dia punya meragam..homai.
Sebab hari Jumaat tu pergi inject vaksin dia yang ke tiga bulan.
Inject dekat Klinik Kesihatan Senawang which makes me not very happy with the service la. Tapi itu nanti lain entry aku bebel.
Inject dalam pukul 10, kebetulan malam sebelum tu tiba-tiba dia punya hidung berair tu.
Aduhai.. Punyalah menangis dekat klinik sebab hidung tersumbat..
Dengan tak dapat nak hisap putingnya..
Klinik Kerajaan mana boleh bawak segala aneka puting tiruan tu.
Lepas tu dah kena inject, menangis lagi.
T__T
Malam tu balik tidur Semenyih. badan dah mula dedar.
Tapi hari Sabtu kira ok lagi, still boleh control.
Masuk je Ahad pagi, melalak-lalak..
Kesian aku tengok..
Makanya hari Isnin terpaksalah aku menggalas tanggungjawab ibu sepenuh masa..
Bye bye UiTM untuk satu hari..
Anak aku lagi penting..
Jaga dia sehari, monitor suhu dia, bagi minum ubat semua..
Alhamdulillah kurang sikit meragam..
By night suhu dia macam dah kurang sikit, tapi still bagi jugak ubat demam.
Then sebelum sahur tadi check lagi suhu dia dah 37 degree Celcius..
BIG ALHAMDULILLAH!
Jadi harini dah boleh pergi kerja, dan dah hantar Adam pergi kat pengasuh.
Bekalkan jugak ubat demam dalam beg dia, kot-kot dedar semula. Harapnya tak lah.
![]() |
| Adam Zuhairi Pagi Tadi :) |
p/s: Rindu pulak sama itu budak gugu sebab dah 4 hari duduk jaga dia..wuuuuu



Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di blogsyaznirahim@gmail.com :)
Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at blogsyaznirahim@gmail.com :)
Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.
What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.
Disclaimer: Unauthorized Use of Photos
All personal and family photos on this blog are the exclusive property of syaznirahim.com. These images may not be downloaded, copied, reproduced, or used in any form without prior written permission from the owner. Unauthorized use of these photos is strictly prohibited and may result in legal action. If you wish to use any of the photos, please contact me for permission and licensing terms. Thank you for respecting our rights and the privacy of the individuals depicted.
Penafian: Penggunaan Foto Tanpa Kebenaran
Semua foto peribadi dan keluarga di blog ini adalah hak milik eksklusif syaznirahim.com. Imej-imej ini tidak boleh dimuat turun, disalin, dihasilkan semula, atau digunakan dalam apa-apa bentuk tanpa kebenaran bertulis daripada pemilik. Penggunaan foto-foto ini tanpa kebenaran adalah dilarang keras dan boleh mengakibatkan tindakan undang-undang. Jika anda ingin menggunakan mana-mana foto, sila hubungi saya untuk mendapatkan kebenaran dan syarat pelesenan. Terima kasih kerana menghormati hak kami dan privasi individu yang digambarkan.