Showing posts with label adam. Show all posts
Showing posts with label adam. Show all posts

Wednesday, May 19, 2021

Trio | Throwback 2018 | Wordless Wednesday






 

Monday, May 10, 2021

Pdpr Lepas Raya

Selamat bercuti dan berpdpr buat semua murid sekolah.
Kalau semua ok, mungkin pertengahan Jun baru anak-anak akan ke sekolah semula.

Jadi omak nak abadikan kenangan adam tertidur masa balik sekolah ni kat sini.
Haha!

Kesian tengok adam ni kadang-kadang.
Pagi seawal 5.30 memang dah mandi dan bersiap.
Pukul 9 malam memang selalu dah gone.

Thursday, May 6, 2021

Tuesday, May 4, 2021

Sunday, April 25, 2021

Pertandingan Kangaroo Maths 2021

Awal tahun haritu, lepas dah bersekolah semula secara bersemuka, adam ada bagitahu yang dia nak masuk pertandingan Kangaroo Maths.

Aku dengan zaimi memang tak pernah dengar pasal pertandingan ni.
Ye lah, manakan tidak, pertama kali ada anak yang bersekolah rendah kan.

Mula-mula kami ingat pertandingan ni sekolah sendiri je yang anjurkan.
Kena main lompat-lompat macam kangaroo lepas jawab soalan ke kan.

Haha!

Rupanya tidak!
Pertandingan ini agak besar juga!

Thursday, April 15, 2021

Adam is 8 | Throwback Thursday

April adalah bulan birthday adam.
Alhamdulillah, pejam celik pejam celi, dah 8 tahun dah kami mebesarkan kurniaan Allah yang sulung ni. 

Tuesday, March 16, 2021

Ukelele Untuk Anak

Asalnya, masa adam kecik dulu, aku ada belikan 1 gitar mainan.
Masa tu dia sorang je, dia main seronok lah kan sebab dia sorang.

Tapi sejak dah ada lagi 2 manusia kecil kat rumah ni yang memang jenis pantang tengok abang tu pegang apa-apa mesti nak direbutnya, gitar tu habis terburai talinya hahaa

Tuesday, February 16, 2021

Anak Mula Pakai Cermin Mata

Sebenarnya berita tentang mata anak sulung aku dah tak berapa nak terang ni, dah diketahui waktu dia ambil vaksin masa darjah 1 tahun lepas lagi.

Sebab masa cucuk vaksin tu, ada periksa mata sekali.
Masa tu, nurse dah bagitahu yang mata adam tak ok.

Maksudnya, dah kena pakai cermin mata.

Tapi tu lah, PKP, bla bla...
Memang bertangguh.

Awal Februari 2021 haritu baru bawa dia pergi kedai cermin mata dekat Taman Matahari Indah tu.

Friday, February 5, 2021

Tuesday, January 19, 2021

Pagar Dah Roboh

|Entry Kontot|

Dah roboh dah pagar.

Ahaha..

Setelah hampir 7 tahun pagar tu berkhidmat.

Semoga pagar baru nanti tumbuh tak senget.

😘


 

Saturday, January 16, 2021

Belajar Goreng Nugget

Masaklah sangat.
Zaimi ajar adam goreng nugget sebenarnya.
Dah darjah 2 dah pulak 2021 ni.
Zaimi kata dia dulu darjah 1 dah boleh masak nasik.
Haha!

Abaikanlah rupa paras dapur aku yang penuh kecelaruan itu ahaha!

Thursday, January 14, 2021

Buat Mug Cake | Jan 2019 | Throwback Thursday

Cerita lebih kurang setahun yang lepas.
Saja nak ajak anak-anak ni buat aktiviti je sebenarnya.

Sehari sebelum hari kejadian ni, masa pergi Gaint, ada ternampak paket Mug Cake jenama Nona ni.





Friday, December 25, 2020

Caption This!

Caption this!
Comment yang paling menarik akan mendapat tepukan gemuruh dari adam amir dan ayu ahahahah




Be right back 😉

 

Wednesday, November 18, 2020

Biar Panjang Macam Jijoe

 Sejak musim covid19 ni, susah betul nak bawak anak anak lelaki ni pergi gunting rambut.

Nak gunting sendiri, zaimi serba salah pulak takut senget lah, tobek lah.

Lama-lama adam pun dah tak larat nak ajak ayah dia gunting rambut.


Friday, October 23, 2020

Sunday, October 4, 2020

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot