Cara Angkut Buku Berat | Sebarkan Manfaat Sempena Ramadhan #15

 Selalu kalau nak alihkan buku-buku berat dari 1 tempat ke tempat lain, ramai orang yang guna kotak kadbod tu je kan.

Termasuklah aku. Dan kadang kotak tu koyak sebab terlebih beban.

Jadi, sebaiknya kalau nak angkat buku-buku berat, atau sebarang barang berat, gunalah beg pakaian yang ada roda.

Selain dia kuat, dia juga ada roda.
Tarik je lah, tak payah angkat hehe..


Ada juga yang guna storage box yang plastik tu, lepas tu letak atas trolley.
Pun boleh!

Asalkan point dia kat sini, usahlah bawak barang berat dengan kotak yang rapuh..
Gittew..
😊

Post a Comment

14 Comments

  1. saya pun pernah buat gini, letak dalam beg tarik supaya senang nak alih..tapi sampai skang buku2 masih dalam beg tarik tu kat kampung hahahaha

    ReplyDelete
  2. Orang kata,.... panjang akal. Pandai selesaikan masalah.

    ReplyDelete
  3. Kebetulan...Tadi baru saja angkut satu kotak buku yang saya simpan di rumah mak sebelum saya berpindah dulu. Kini baru ada masa untuk mengemas.

    ReplyDelete
  4. Wak jarang2 angkat buku berat2.
    Sebab tak banyak simpan buku pun.

    ReplyDelete
  5. Betul tu. Senang guna beg beroda atau trolley.

    ReplyDelete
  6. btol. klau letak dlm luggage lg senang nk bwk

    ReplyDelete
  7. Zaman sale big bad wolf menggila dulu, nampak jugak ada yang buat gini. Nampak pelik tapi time kita terhegeh-hegeh nak sampai kereta, diorang dah settle. Hehe

    ReplyDelete
  8. Masa adik bongsu habis belajar kat Unimas beberpa tahun lepas..kami buat macam ni la...lepas tu hantar ke courier service...beratus bayar untuk courier..memang beli bag baju roda untuk buku2 tebal dia belajar...separuh dia dah jual kat student baru...tapi yang tinggal pun boleh tahan banyak

    ReplyDelete
  9. Camni laa kakya ajar anak2 yang bawak balik buku dari asrama. Diaorang bawak balik banyak buku jadi kakya suruh buh camni laa .. kesian la nak angkut ..buh kat beg troley senang abh dia tarik je tadi .

    ReplyDelete
  10. Senang buh dalam beg beroda nie.. tarik je..

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.