Birthday Emak ke 61 Dengan Chocolate Brulee Secret Recipe

Punayalah lama terperam draft pasal kek emak SR ni. Sampai lupa nak cerita pasal apa. Haha!



Masa ni semua dah kenyang makan macam-macam, jadi tak rajin nak tukar baju dan bergambar. Oh ini cerita hujung Disember tahun lepas, waktu kami balik ke Kuantan. Alang-alang birthday emak, maka raikan sekali. Kek tu kalau tak silap, makcik SR yang sponsor. Ke adik SR eh? Tak ingat dah. Tapi, adik SR tu yang pergi beli.


Kisahnya kek yang dia beli tu. Namanya Chocolate Brulee. 
Chocolate Brulee ni adalah Vanila brulée yang memang halus dan selembut sutera (ikut apa website dia kata) dan coklat gelap Swiss pada kek mud coklat di atas dasar croquantine yang rangup.

Product Detail

 

Ingredients:  Swiss Dark Chocolate, Cream, Sugar, Eggs, Flour, Croquantine, Premium Cocoa Powder

Texture: Creamy

Density: Firm

Weight: ±1.8kg

Base: Croquantine

Taste: Silky smooth mix of vanilla & cocoa


Sumber



Berbalik lagi pada kisah Chocolate Brulee ni hari birthday emak SR tu, kami memang pertama kali nak try makan sebenarnya. Selalunya asyik beli choc indulgence. Bila start suap, memang super sedap! Tapi, kek ini sangat mengenyangkan weh. Baru makan tiga sudu, dah tak boleh teruskan. Rasa kenyang dan mungkn sedikit muak. Mungkin sebab dia terlalu manis.


Tekstur dia pun memang sangat soft dan agak mencair bila lama dibiarkan atas meja di suhu bilik. Jadi, memang lepas tu, potong slice dia halus-halus aje. Nampaknya kek ni sesuai untuk jamu ramai orang, jika dibandingkan dengan saiz dia yang kecil. Pendapat SR la. Lain orang, SR tak tau. Hehe...


Semoga emak SR terus sihat dan gembira di usia emas ini. Tak ada perkataan syukur yang lebih bermakna untuk diucapkan bila emak masih sihat dan selalu ada untuk anak-anak.



Oh ada juga tart pada hari tu. Memang manis-manis belaka. Haha!

Oklah gais, jaga SOP naa..

Post a Comment

14 Comments

  1. selalu order choc indulgence saja. tak pernah pulak order choc brulee

    ReplyDelete
  2. Pernah makan Cream Brulee cake je dari Secret Recipe. Nanti nak cuba juga lah order Choc Brulee.

    Happy Belated Birthday, aunty.

    ReplyDelete
  3. Kek brulee memeang sedap gabungan kek coklat dan brulee (lembut cam jelly)
    nak lg secret resepi punya.
    akak sampai ambik kelas sb nk rasa sendiri kek ni he hee

    ReplyDelete
  4. Samalah, asal ke SR, cari indulgence.

    Happy birthday buat emak Syaz ya. Cantik lagi emaknya di usia emas, muahhhhh!

    ReplyDelete
  5. SANAH HELWAH MAK SYAZ SHT SJHTRA SELALU

    ReplyDelete
  6. Rasanya tak pernah try lagi yang ni. Selalu beli indulgence dan cheese cake je.
    Emak nampak muda betul. Tak macam umur 61. Selamat hari lahir buat emak SR.

    ReplyDelete
  7. Nanti nak cuba jugalah. Selamat ulangtahun mak SR.

    ReplyDelete
  8. nampak sedap keknya..suka coklat2..

    ReplyDelete
  9. happy birthday macik, lawa dan nampak muda mak syaz

    ReplyDelete
  10. happy birthday to ur mom, moga sihat selalu & sentiasa dirahmati Allah...

    ReplyDelete
  11. Happy birthday buat bonda Syaz..
    Sedap kek dan tart tu..

    ReplyDelete
  12. Nenek maintain muda. Alhamdulillah dapat meraikan harijadi orang yang tersayang. Semoga sihat selalu dan bahagia. Aaminn...

    ReplyDelete
  13. Extremely useful information which you have shared here. This is a great way to enhance knowledge for us, and also helpful for us. Thankful to you for sharing an article like this. Brampton Rolled Ice Cream.

    ReplyDelete
  14. Extremely useful information which you have shared here. This is a great way to enhance knowledge for us, and also helpful for us. Thankful to you for sharing an article like this. Brampton Rolled Ice Cream.

    ReplyDelete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.