Tadika Akan Dibuka Semula 1 Julai 2020 Dengan SOP


SEMUA prasekolah, tadika dan taman bimbingan kanak-kanak (Tabika) di bawah kerajaan mahupun swasta dibenar dibuka semula, 1 Julai ini.
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan itu dibuat Mesyuarat Khas Menteri-Menteri, hari ini.
Katanya, terdapat 24,414 prasekolah dan tadika terbabit iaitu 6,216 prasekolah di bawah Kementerian Pendidikan; 7,887 tadika swasta; 8,530 tadika Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) dan 1,781 Tabika Perpaduan di bawah Kementerian Perpaduan Negara.
"Prosedur operasi standard (SOP) dibentangkan Kementerian Pendidikan lengkap bermula sebelum kemasukan kanak-kanak, sewaktu mereka belajar dalam kelas, begitu juga waktu pulang.
"SOP cara bermain juga ada, waktu makannya... semua lengkap. Tapi perincian SOP ini akan diumumkan Kementerian Pendidikan sendiri, dalam waktu terdekat," katanya pada sidang media harian, hari ini.



Jeng jeng jeng!
Berita yang agak ditunggu oleh semua rakyat Malaysia.
Bercampur baur perasaan bila dengar berita ni.

Bersediakah abamer nak ke tadika semula?
Bersediakah kami nak hantar dia ke tadika semula?

Risau.
Tapi bila fikir dia tak dapat catch up dengan pembelajaran dia pun risau jugak.
Semoga semuanya baik-baik aje.

Semoga dijauhkan dari wabak ini.

Kalian semua macam mana?
Apa pendapat berkenaan tadika buka semula seawal 1 Julai ni?


ps: Bila bagitau abamer yang dia akan sekolah balik lagi 2 minggu, dia menangis. Dah sedap duduk rumah kan. Tanya dia kenapa? Dia kata malulah amir, kalau aliya tu panggil-panggil amir lagi macam mana?

😅

Ke situ pulak awak ni abamer hahaha

Post a Comment

2 Comments

  1. Cucu wak pun ada seorang kat kelas prasekolah.
    Dah lama sangat cuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama sangat dah cuti, anak saya ni macam dah lemau huhu

      Delete

Setiap ulasan yang ditulis adalah dibawah tanggungjawab yang memberi komen. Sekiranya mahu berhubung dengan saya, hubungi saya di syaznirahim@gmail.com :)

Every comment written is under the responsibility of the commenter. If you want to contact me, reach me at syaznirahim@gmail.com :)

Apa yang saya tulis di blog ini dahulu, saya sendiri mungkin sudah tidak bersetuju dengan content itu pada hari ini. Semestinya segala penulisan dalam blog ini tidak sesuai untuk dijadikan rujukan (citation/reference) dalam penulisan artikel / jurnal saintifik. Pemilik blog tidak bertanggungjawab sekiranya isi kandungan blog ini diambil sebagai rujukan akademik.

What I wrote on this blog before, I may not agree with the content today. Certainly all writing in this blog is not suitable to be used as a reference (citation/reference) in the writing of scientific articles/journals. The owner of the blog is not responsible if the content of this blog is taken as an academic reference.