Monday, March 15, 2021

Tenaga Dari Coklat Cadbury

Salam Isnin semua!

Marilah mulakan minggu dengan info ini.

Kah!
Macamlah orang tak tau.

Saja nak buat content.
😂


4 ketul kecil potongan colat Cadbury tu dikira sebagai 1 hidangan.
Macam ni:


1 baris tu dikira 1 hidangan.
Berat hidangan adalah 17.8g sahaja.

Jadi, jika makan 4 ketul ini, anda akan mendapat 95 kcal.

Kita bundarkan, anggaplah makan 4 ketul ini, kita dalam 100kcal.

1kcal sama dengan 1000 calorie.
Jadi, 100kcal sama dengan 1000000 calorie.

Makan lain yang 100kcal, yang setara dengan 4 ketul coklat ini adalah, antaranya:


13 Ekor Udang Rebus


3-5 Biji Buah Oren


33 Biji Tomato Ceri


4 Marshmallow


Sebiji Pisang Saiz Sederhana


100 Biji Raspberi



16 Batang Seleri



21 Mini Pretzel (Unsalted)



31 Pucuk Asparagus



4 Ekor Sardin Masin


Dan ada banyak lagi.
Bolehlah sambung baca dari artikel asal di SINI

Have a great week ahead gais!

25 comments:

  1. Wow.. alamak.. gemok i.. hahahah.. kalau sebiji je pisang mana cukupnyaaa. Kah!

    ReplyDelete
  2. sikitnya kena makan. tapi ikan masin 4 ekor tu... masuk wad terus MY

    ReplyDelete
  3. Makan 4 ketul kecik cadbury = 1,000,000 calorie. Tinggi jugak tu

    ReplyDelete
  4. Sayangnya wak tak gemar makan cekolat

    ReplyDelete
  5. alamaakkk!!!
    kalau ceklat ni kdg2 x perasan, bkn 4 baris je, berbaris2 gak telan.. gurlpp!!

    ReplyDelete
  6. Bayangkan kalau makan semuanya serentak maksudnya dalam sehari. Pagi makan coklat,tengahari makan oren dan seterusnya.

    ReplyDelete
  7. insap kejap bila baca nih... sambil bayangkan layan sebanyak itu batang celery

    ReplyDelete
  8. tapi kami makan coklat tu, klau sebaris tu tak cukup, hihi

    ReplyDelete
  9. macam tu erk...heheh...selalunya kalau dapat choc memang terlebih makan la akak ni...fav kan...tp akak ambil sebulan sekali je..itupun time period..hehehe

    ReplyDelete
  10. Kalau Sha tak cukup 4 ketulan kecil coklat tu.. Memang habis semua setiap kali buka.. kikiki..

    ReplyDelete
  11. takut uncle nak tau... uncle belasah je... hehehe

    ReplyDelete
  12. terus rasa bersalah ni nak makan huaaa

    ReplyDelete
  13. wah menarik sungguh nie..

    saya macam tertarik

    ReplyDelete
  14. kalu sy mkn tu mesti lbh 4 ketul😆

    ReplyDelete
  15. akak skali hadap blh habis ni , he hee
    hantu coklat cadbury nak lg yg ada peanut @ badam

    ReplyDelete
  16. baru mkn sebaris mlm tadi banyk tui kcal

    ReplyDelete
  17. mane cukup kalau makan coklat setakat 4 ketul tu jer. paling tidak setengah bar kan... hahahah

    ReplyDelete
  18. Alamak, walaupun disamakan dengan makanan lain. Tapi cukup ke sebaris tu je :)

    ReplyDelete
  19. hahahaha memang tak lah makan 4 ketul tu je. Selalunya half baru stop hshshs

    ReplyDelete
  20. info yg bgus. kalu nak mkn, bleh mkn sebaris tu je la. klau x, habis sehari punya kalori.

    ReplyDelete
  21. dulu zaman study rajin simpan cardbury dalam laci. kalau takde benda nak makan atau malas nak keluar beli memang ngap je cardbury tu..haha

    ReplyDelete
  22. Nasib tak berapa nak mkn sgt heheee ^_^

    ReplyDelete
  23. as breakfast boleh la ekk.
    before gi keje, amik 4 ketul.
    boleh kot kenyang sepagi.
    asben aida normally makan cadbury before naik bukit.
    hobi dia la tiap weekend naik turun bukit.

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak tulis? ;)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot