Search This Blog

Showing posts with label Melaka. Show all posts
Showing posts with label Melaka. Show all posts

Friday, February 15, 2013

Isteri Tikam Belakang Suami Dengan Pisau

Melaka: Akibat berang dengan suami yang dipercayai menegur perbuatannya kerana kerap keluar rumah tanpa izin, seorang wanita ‘naik minyak’ dan bertindak menikam lelaki itu menggunakan pisau dalam kejadian di sebuah rumah di sekitar Malim di sini, Isnin lalu. -Harian Metro.

Hah.. Jangan main-main dengan para isteri zaman moden ni, suami tegur sikit, terus mengamuk, ditebuknya belakang badan suami.. adoi..

Dah namanya suami, memang lah tanggungjawab dia kena tegur isteri kalau isteri buat salah, sebab apa-apa hal yang terjadi nanti, dunia akhirat dia yang kena tanggung. Dosa kau semua dia tanggung, tahu? Yang kau pun, dah dia tegur tu, kalau nak sentap pun, tak payahlah sampai nak bertikam bagai, bertikam lidah je dah la kot?


-Gambar Hiasan-

Tak pasal-pasal tobek belakang  badan lelaki tu.
Ish.

Korang nak baca dengan lebih lanjut, bacalah kat SINI ye.
Siapa-siapa ada gambar perempuan tu, bolehlah tinggal link kat aku. Saja nak tengok macam mana rupanya orang yang garang sangat tu. Hehe..


Sunday, February 28, 2010

Menjual Benih Ikan Keli, Talapia Dan Lain-Lain Di Melaka



Kepada sesiapa yang ingin mencari kolam memancing ikan, ataupun mahu membeli benih ikan di sekitar Melaka, bolehlah menghubungi Encik Mohd Yatim Bin Agam di talian 06-5529454.

Antara benih/kolam ikan yang terdapat disini adalah Ikan Keli, Ikan Talapia, Ikan Haruan dan pelbagai lagi.

ps: Tuan blog ini boleh tolong mempromosikan sebarang bentuk perniagaan anda jika kena pada syarat-syaratnya..

=)

Saturday, February 27, 2010

Kenduri DI Rumah TOk Alang

Kenduri kahwin anak kepada adik arwah atok aku..
Aku panggil dia Tok Alang aje..
Rumah dia kat Simpang Ampat, Melaka..


Pepagi lagi dah bertolak dari umah aku dah,
perjalanan dalam sejam lebih je, tak jauh sangat pun :)
Oh aku pergi bersimple-simpelan je,
pakai baju kurung lame dan bermekap nipis sahaja..huhu..

Oh saya sedar saya tak lawa, tak perlu kritik..hehe..
Dan memang lain bebenar muka aku dan mak..hua hua..


Memang menitis la jugak air mata aku dan mak bila tengok muka tok alang tadi..
sebab teringat kat arwah atok aku, muka dorang iras, cuma atok aku lebih cerah, lebih berisi, dan bergigi..hehe.. tok alang dah ngongak.. heeee...

Tengok abahku itu, hidung kami sama..haha..


Oh this is my sister.. Baru form 3 yer..huhu..

Kat kenduri ni ramai la sedara2 and sepupu mak aku..
Wajah diorang sume seakan-akan je macam muka arwah atok aku..
Same la dengan muka mak aku sebab muka mak aku macam muka atok aku..
Pe aku merepek ni? Korang paham? haha..

Sebabnya dorang ni sume kebanyakkannya kawen dengan sepupu2 sendiri je, atok aku je kena kawen dengan sepupu dia lari gi KL.. tu yang terjumpa nenek aku tu..heheh..


Ade persembahan..suke2!
Klasik gitu! I loike!


Atara sepupu dan mak sedara mak aku..
Dan antara ramai2 tu, ade gak la terjumpa senior UMT dulu..
rupenye dulu dia pracktical kat rumah tok alang aku ni..
Tok alang aku ni ada kolam ikan air tawar..
Dan dia memang usahasama dengan UMT rasenye..


Disebabkan pengantin baru je sudah acara Khatam Quran dan ngah mekap lak untuk kenduri,
makanya tak dapat la amek gambar dia..amek gambar gerbang je la..hehe..

best jugak sekali sekala balik Melaka ni :)

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

Ya it's me