Showing posts with label sedih. Show all posts
Showing posts with label sedih. Show all posts

Tuesday, June 8, 2021

Hai la air mata

Cuba untuk tak nak menangis.
Tapi menangis jugak.

Wednesday, June 2, 2021

Selamat Jalan Tok Yam

Padanlah 9 Mei 2021 hritu aku teringat dekat Tok Yam sangat-sangat.

Aku ada buat entry tentang buaian dekat rumah dia masa tu.


Baru sekejap tadi, 8.45 malam, Tok Yam telah disahkan meninggal dunia.

Monday, April 12, 2021

Thursday, April 8, 2021

Friday, December 11, 2020

Mencari Sempurna

 Salam Jumaat semua reader yang disayangi 💓

Bila last air mata menitis?

Haha!

Ok nak ajak tengok 1 video ni.

Mari kita lihat hati siapa ada taman.


Monday, December 7, 2020

Anxiety Attack



 Mungkin terlebih dos kafein + workload.
Need to be away jap.
Stay safe gais.

Monday, July 20, 2020

Upah Budak Nakal

Semalam, lepas angkat kain jemuran, seperti biasa akan masukkan dalam bakul kain dulu, sebelum bawa naik ke tingkat atas.
Sebab, aku memang suka lipat kain di tingkat atas.

Jadi, disebabkan belum rasa nak naik ke tingkat atas, maka seperti biasa juga, aku pun letaklah dulu bakul tu kat tangga.

Benda ni sikit pun tak dikira senario aneh di rumah ni.

Bakul kain aku tu pulak, jenis foldable. Yang boleh dilipat.
Ada je bakul yang jenis plastik keras tu, tapi ini adalah bakul kain favourite aku.

Lebih kurang macam ni lah bakul kain aku tu

Monday, August 25, 2014

Mood Ke Laut

Takda mood lah nak blogging.
Hati sedih pasal MH17 kot.

Sangat-sangat sedih bila tengok gambar Abderrahman. Anak co-pilot Ahmad Hakimi tu masa kawan ayah dia dukung dia, masa solat jenazah anak dia.

:(

Nanti-nantilah update..

:(

Tuesday, August 12, 2014

Robin Williams Meninggal Pada Usia 63

Oscar-winning actor and comedian Robin Williams has died at age 63.



According to police in Marin County, Calif., Williams was found "unconscious and not breathing" just before noon Monday inside his home in Tiburon, Calif., following a 911 phone call. He was pronounced dead at 12:02 p.m. after emergency personnel arrived. They added that the actor was last seen alive at 10 p.m. Sunday.
An investigation into the cause of the death is underway, but "the Sheriff’s Office Coroner Division suspects the death to be a suicide due to asphyxia." A forensic examination is scheduled for Tuesday, along with a press conference that will be held at 11 a.m. in San Rafael, Calif.
Williams' publicist Mara Buxbaum told The Hollywood Reporter that Williams "has been battling severe depression of late. This is a tragic and sudden loss. The family respectfully asks for their privacy as they grieve during this very difficult time."
His wife, Susan Schneidersaid: "This morning, I lost my husband and my best friend, while the world lost one of its most beloved artists and beautiful human beings. I am utterly heartbroken. On behalf of Robin's family, we are asking for privacy during our time of profound grief. As he is remembered, it is our hope the focus will not be on Robin's death, but on the countless moments of joy and laughter he gave to millions."
Added David Steinberg, his manager of 35 years: "Nobody made the world laugh like Robin Williams. My brother, my friend, my soulmate, I will miss you."
Williams, a four-time Oscar nominee, won a supporting actor Oscar for Good Will Hunting for his portrayal of a wise and morose psychologist. He most recently starred in CBS' comedy The Crazy Oneswhich lasted only one season. He was nominated for a People's Choice Award for his role as an advertising executive on the comedy, in which Sarah Michelle Gellar played his daughter.
Crazy Ones production company 20th Century Fox TV said in a statement: “Robin Williams was a comedy giant, and although we only knew him personally for a season, he was warm, funny and a true professional. His cast and crew both loved him and loved working with him, and our hearts go out to his family and friends. He was one of a kind.”
Added CBS: “Our world has lost a comic genius, a gifted actor and a beautiful man. We will remember Robin Williams as one of the unique talents of his time who was loved by many, but also as a kind, caring soul, who treated his colleagues and co-workers with great affection and respect. Our heartfelt thoughts and sympathies go out to his family, loved ones and friends.”
Williams also recently starred in the feature Angriest Man in Brooklyn opposite Mila Kunis, Melissa Leo and Peter Dinklage. His next project is the feature film Night at the Museum: Secret of the Tomb, the third film in the trilogy, which is set to hit theaters Dec. 19 via 20th Century Fox.
Said the studio in a statement: "There really are no words to describe the loss of Robin Williams. He was immensely talented, a cherished member of our community, and part of the Fox family. Our hearts go out to his family, friends and fans. He will be deeply missed.”
In addition to his Oscar, Williams won two Emmys, four Golden Globes, five Grammys and two SAG Awards.
Said SAG-AFTRA president Ken Howard: "I am deeply saddened to hear of Robin Williams' death. He was a performer of limitless versatility, equally adept at comedy and drama, whether scripted or improv. With his incomparable manic style, he could appeal to adult sensibilities in a stand-up comedy routine or elicit giggles from children as the voice of Genie in Aladdin. Outside of his career, he used his considerable talents to raise money for charity. He was not only a talented man, but a true humanitarian. It's such a tremendous loss."
Williams recently checked in to a renewal facility affiliated with the 12-step program in a move to focus on his ongoing sobriety. The actor has been open about his issues with drinking and cocaine during the early 1980s and sought treatment in 2006 for alcohol abuse.
"[Addiction] waits. It lays in wait for the time when you think, 'It's fine now, I'm OK.' Then, the next thing you know, it's not OK," he told Diane Sawyer in an interview on Good Morning America at that time.
Hollywood mourned the actor on Twitter after news broke Monday afternoon.
A dazzling comic force, Williams' brilliance often intimidated other comedians. His improv skills were unparalleled and stupefying: Williams could wing off the cuff better than any of his peers. He burst through the stand-up world into television, captivating audiences with his portrayal of the endearing extraterrestrial Mork in the late '70s series Mork & Mindy. He first limned the Mork role as a guest star on Happy Days.
"I will never forget the day I met him and he stood on his head in my office chair and pretended to drink a glass of water using his finger like a straw," Happy Days and Mork & Mindy creator Garry Marshallrecalled in a statement to THR. "The first season of Mork & Mindy I knew immediately that a three-camera format would not be enough to capture Robin and his genius talent. So I hired a fourth camera operator and he just followed Robin. Only Robin. Looking back, four cameras weren’t enough. I should have hired a fifth camera to follow him too."
His rapid-fire delivery bespoke a warp-speed, associative intelligence. “The mystery is in the motion: What miracle of the synapses got him from point A to point Z? At once a satirist, a comedian and a superb actor, this one-man repertory company dashes from mask to mask, voice to voice, like a man possessed by comic demons,” David Ansen wrote in Newsweek in 1986.
Williams' first comedic film role was the lead in Robert Altman's live-action Popeye (1980), which received mixed reviews. He went on to delight audiences in a long string of big-screen comedies, including 1993's Mrs. Doubtfire and 1996's The Birdcage. He also lent his voice to Disney's animated classic Aladdin (1992), playing the Genie, a part written specifically for him.
He found success as a dramatic actor as well, delivering stirring performances in such films as Dead Poets Society (1986), where he played an inspirational prep-school teacher who takes on the stuffy administration, and Good Morning, Vietnam (1987), in which he played an irreverent disc jockey on the Armed Forces Radio Network during the Vietnam War. He also portrayed serious and complex characters in Awakenings (1990) and The Fisher King (1991) and tapped into a darker side playing psychologically maladjusted characters in Insomnia and One-Hour Photo. Williams scored Oscar nominations for his roles in Good Morning, Vietnam; The Fisher King; and Dead Poets Society.
He showed his versatility in a wide range of films including The World According to Garp (1982),Moscow on the Hudson (1984), Hook (1991), Patch Adams (1998), Flubber (1997) and Toys (1992). Given his childlike charm, he played boyish characters in Toys (1992), Jumanji (1995) and Jack (1996).
He also did a number of movie cameos, including in The Adventures of Baron Munchausen (1989),Dead Again (1991) and The Secret Agent (1996).
Robin McLaurin Williams was born in Chicago on July 21, 1951. He was raised in affluence, but he was brought up, as he admits, by the maid. He developed comedy to please his mother. The family eventually moved to the San Francisco Bay Area, where Williams graduated from high school.
He studied political science at Claremont Men's College and entered College of Marin to study theater. He won a scholarship to study at Juilliard in New York, where he spent three years under the tutelage ofJohn Houseman and others. He returned to San Francisco before graduating. His goal was to become a dramatic actor but he could not get a foot in the door. He turned to stand-up comedy, supporting himself by tending bar and working at an ice cream parlor.
Williams moved to Los Angeles and enthralled at open mic nights. He became a regular at such clubs as The Improv and The Comedy Store. He got spots on such TV shows as the Richard Pryor Show andAmerica 2-Night.
His big break came when the producers of Happy Days decided to add an alien to the show. Williams won an audition. He guest-starred on a 1978 episode that brought in avalanches of fan mail. Based on the outpouring the network decided to create a spinoff series, Mork & Mindy. The sitcom, featuring Williams as a good-natured alien from the planet Ork, afforded him great opportunity to improvise. It was hugely popular, even leading to the production of a talking Mork doll, which spouted such phrases as "nanu-nanu," Orkian for hello.
Williams' spellbinding delivery vaulted him from a complete unknown to national fame. Self-admittedly, fame arrived too fast, and he careened through a period of drug and alcohol abuse. His first movie role, in Popeye, was disappointing. But in his second role, he showed his charm as a young writer in The World According to Garp.
He performed in the mid-1980s in a series of mediocre movies including The Survivors (1983), The Best of Times (1986) and Club Paradise (1986)He excelled as a Russian saxophone player who defects in Bloomingdale's in Paul Mazursky's Moscow on the Hudson (1984).
He hit his movie stride with Good Morning, Vietnam (1987) where his comic versatility as an anti-authority G.I. disc jockey played to his manic, improvisational strengths.
Like the best of comics, Williams, at heart, was utterly serious. He was a driving force in Comic Relief to benefit the homeless. Many of the specials aired on HBO.
"Robin Williams graced HBO for so many years with his uncommon gifts," the network said in a statement. "He never failed to elevate his art and did so with a full, generous and loving heart.  Always humble and gracious, Robin was a prince and holds a special place in all our hearts."
Williams was awarded the Chicago international Film Festival's Lifetime Achievement Award in 2004.
More recent film credits include: Deconstructing Harry (1997), Patch Adams (1998), Bicentennial Man(1999), Death to Smoochy (2002), The Final Cut (2004), House of D (2004), The Big White (2005),Everyone's Hero (2006), Man of the Year (2006), Night at the Museum (2006) and its sequel (2009),License to Wed (2007), August Rush (2007), World's Greatest Dad (2009) and Happy Feet (2006) and its sequel (2011).
He executive produced and starred in Jakob the Liar (1999), a story of life in a Nazi-occupied Polish ghetto.
He married Schneider, a graphic designer, on Sunday, Oct. 23, 2011, at the Meadowood Resort in Napa Valley.
It marked the third marriage for Williams, who has three grown children: Zachary, from his first wife,Valerie Velardi, and Zelda and Cody, from his second union, with Marsha Garces, who filed for divorce in 2008.
The full statement from Marin County police, released Monday, is below.
On August 11, 2014, at approximately 11:55 a.m, Marin County Communications received a 9-1-1 telephone call reporting a male adult had been located unconscious and not breathing inside his residence in unincorporated Tiburon, CA. The Sheriff’s Office, as well as the Tiburon Fire Department and Southern Marin Fire Protection District were dispatched to the incident with emergency personnel arriving on scene at 12:00 pm. The male subject, pronounced deceased at 12:02 pm has been identified as Robin McLaurin Williams, a 63-year-old resident of unincorporated Tiburon, CA.
An investigation into the cause, manner, and circumstances of the death is currently underway by the Investigations and Coroner Divisions of the Sheriff’s Office. Preliminary information developed during the investigation indicates Mr. Williams was last seen alive at his residence, where he resides with his wife, at approximately 10:00 pm on August 10, 2014. Mr. Williams was located this morning shortly before the 9-1-1 call was placed to Marin County Communications. At this time, the Sheriff’s Office Coroner Division suspects the death to be a suicide due to asphyxia, but a comprehensive investigation must be completed before a final determination is made. A forensic examination is currently scheduled for August 12, 2014 with subsequent toxicology testing to be conducted.
http://www.hollywoodreporter.com/news/robin-williams-dies-suspected-suicide-724724

Bye Robin Williams.. :(
Sedih la..
Baru je tengok RV haritu..
Tau tau pagi ni dia dah meninggal sebab disyaki bunuh diri..
:( :( :(

Friday, August 8, 2014

Darah Adam | Anak Jatuh Mulut Berdarah

Ya Allah..
Allah SWT saja yang tahu betapa hancur luluh hati kami suami isteri malam tadi.

Adam dah mengantuk sangat, dah banyak kali sebenarnya dia jatuh terduduk.
Lepas tu ayah dia ajak masuk buai, dia ingat ayah dia nak bergurau dengan dia..

Dia punya semangat berlari, tersadung, tersembam ke lantai.
Padahal jalan pun tak stabil lagi, dah nak berlari.

Masa tu lampu dah tutup.
Adam dah meraung.
Aku tergamam.
Zaimi lari pergi bukak lampu.
Ingatkan setakat terhantuk dahi.

Sekali...

Menyembur2 darah keluar dari mulut adam..
Masa tu kami tak tau darah tu samada bibir pecah ke, gigi patah ke atau hidung.

Kau bayangkan, hidung ke bawah muka anak aku habis berdarah.
Dah yang pekat likat.
Merah!

Allah..
Aku dah terketar-ketar..
Kami bawak pergi sinki, adam taknak bagi kerjasama, dia larikan muka dia bila kami nak lap.

Aku dah nangis2.
Baju zaimi dengan baju adam habis merah darah.
Banyak sungguh darah!

Dekat 30 minit jugaklah kami struggle nak settlekan..
Dapatlah lap semua darah..tukar baju semua..

:(

Masa tu aku berdoa sangat.. janganlah gigi yang patah..
Gigi dahlah baru nak keluar..

Lepas dah reda semua..
Bagi ubat gripe water tu..

Adam dah tenang.. dan tertidur..
Tapi bila nak check mulut dia, dia menangis balik sebab tak cukup lena lagi agaknya..
Takpelah, aku cakap kat zaimi malam sikit aku check..
Sementara tu kitorang sapu VCO dekat dalam mulut dia..

Memang malam tadi, adam bangun setiap jam..

"mak..mak...ehekk ehekk"

Bila dengar je bunyi tu aku akan peluk cium dia..usap kepala dia..
Sambil aku bisik kata "mak ada ni.. ada jangan takut ye.. adam kuat.. mak tau adam kuat..."
Sambil aku pun nangis :(

Lepas tu dalam pukul 2, aku suap susu..
Habis 7 oz.. Lepas tu baru nampak dia macam lena sikit..
So aku pun suluhlah mulut dia..





Bawah tak teruk sangat..
Atas teruk..
Alhamdulillah luka dah kering..
Bagus VCO tu, memang serasi dengan adam..
Lagipun VCO tu memang yang boleh dimakan, jadi tak risau sangat nak sapu walaupun dalam mulut..

Lepas suluh aku sapu lagi sikit, kali ni lagi sekata sebab mula-mula tadi adam menggelupur..
Bibir atas dia memang bengkak sikit..
Dahi pun ada lebam sikit..

Alhamdulillah pagi tadi dah ok..
Tapi tu lah, dah lupa kot kat sakit tu, pagi tadi berlari lagi, panjat basikal lagi..
Haih la anak emak..

Friday, July 18, 2014

Selamat Jalan Elin Sayang...

Hari ini adalah antara hari yang sedih dalam hidup aku..
Selain aku turut bersedih dengan:

1) Uncle Sim dibuli.. (malu sebenarnya dengan perangai Kiki Stereng Lock)
2) Gaza dibom racun..
3) Sabah darurat..
4) MH17 ditembak, meletup dan terhempas..


Dan yang paling sedih adalah, kucing kami Elin, telah mati setelah tiga hari nazak..

:(


Mungkin ada yang cakap, kucing je.
Kenapa nak sedih?

Tapi bagi kami, kucing adalah famili.
Kami bela Elin dah 10 tahun.
Dah macam adik.
Macam-macam kenangan..

Aku ingat masa aku mula-mula blogging, aku ada buat blog untuk Elin..
Masa tu aku banyak masa free..
Agak famous blog tu, di kalangan blogger kucing juga..
Bukan dalam Malaysia ye, komuniti tu dari seluruh dunia..

Lepas tu aku dapat kerja, blog Elin memang terabai..

Elin pun makin lama makin sakit..
Tapi bulan ni yang dia nampak teruk sangat.
Bulu dia tak terurus..
Dia asyik keluar.. pergi lepak rumah jiran..
Dia macam bawak diri..

Emak kata dah bawak dia pergi Vet, disahkan Elin punya buah pinggang dah rosak teruk..
Dari hari Rabu lagi mak kata, Elin dah tak boleh gerak..
Muka dia pun dah nampak lain..
Semalam dia masih bernyawa, cuma dia tak mampu bangun, tak boleh makan, minum semua tak boleh..

Pagi tadi, 8.30 pagi lebih kurang..
Elin dah pergi meniggalkan kami sekeluarga.....

:( :( :(


Sedihnya hanya Allah yang tahu..



Ini gambar terakhir Elin sebelum dia mati tadi..
Memang bersih je muka dia sebelum dia mati ni..
Mak kata, tahi mata pun dah tak ada lepas mak lap kan hari tu..


Selamat disemadikan..
Tanam kat tepi rumah mak dan abah..

Janganlah ada yang pertikai kenapa letak bunga atas kubur kucing pulak..
Itu nak bagi tanda supaya tahu kat mana tanam je..
Sebab aku dengan oboi tak ada kat rumah..
Esok baru aku balik..
So esok aku mesti tanya mak, tanam kat mana..
Senanglah nak carik nanti..
Saja nak tengok kubur ..ingatan terakhir..

:(


Dah dua kucing mati setelah lama kami bela..
Few years back, Boody.
Mati lepas 17 tahun kami bela..
Hari ni, Elin pulak..

:(



Monday, July 14, 2014

Oh Anak Emak

Sedih dan pilu je lately sebab bukak Facebook, banyak sangat gambar-gambar anak kecil Palestin yang mati dalam keadaan yang sangat mengerikan. Tak terbayang sedihnya kena hadap semua tu..

Doa saja yang mampu aku kirim untuk saudara Islamku disana..
Semoga Yahudi menerima laknat dari Allah!

Bila tengok gambar-gambar ngeri tu, terus tengok anak sendiri..

Betapa bertuahnya aku dan adam.
Syukur Allah..

Tak ada mood nak menaip sangat..

Asyik nak tengok dan tenung gambar Adam je..





Saturday, July 5, 2014

Perginya Biduanita Negara

Al-Fatihah untuk Sharifah Aini..
Semoga tenang di sana..
Meninggal 1.26am tadi akibat fibrosis kalau tak silap..


Salam Takziah..

Tuesday, May 6, 2014

Perginya Bujang Lapok Yang Terakhir.. Aziz Satar Meninggal Dunia

Terbaca kat wall facebook around 3am semalam.
Terkejut.
Sedih.

:(

Al-Fatihah kepada beliau, seorang lagenda yang aku rasa sangat dekat di hati.
Mungkin sebab aku membesar sambil tengok filem-filem klasik lakonan beliau.

Semoga tenang di alam sana........



Kajang: Pelakon veteran, Datuk Abdul Aziz Sattar, 89, meninggal dunia akibat penyakit jantung di Hospital Kajang, di sini, kira-kira jam 2 pagi tadi. 
Anak perempuannya, Sandakiah memberitahu, Aziz menghembuskan nafas terakhir di sisi dua anak, menantu dan seorang cucu. 
"Ayah dimasukkan ke hospital sejak kelmarin selepas diserang penyakit jantung. 
Kami sekeluarga sedang menguruskan jenazah yang akan dibawa pulang ke rumah di Bandar Tun Hussein Onn, Cheras, sebaik dibenarkan pihak hospital," katanya ketika dihubungi BH Online sebentar tadi. 
Sandakiah berkata, pihaknya juga sedang menguruskan pengebumian ayahnya yang dijangka dilakukan pagi ini. 
Gandingan Abdul Aziz atau lebih dikenali sebagai Pak Ajis bersama Seniman Negara, Allahyarham Tan Sri P Ramlee dan Allahyarham S Shamsuddin sebagai trio Bujang Lapuk menjadi antara watak ikonik dalam dunia senimatik Melayu sejak era 1950an. - Berita Harian


CHERAS: Suasana hiba menyelubungi kediaman anak bongsu Allahyarham Datuk Aziz Sattar di Bandar Tun Hussein Onn, di sini apabila adik beradiknya yang datang dari Singapura terlampau sedih sehingga terpaksa dipapah. 
Dua adiknya, Zaini dan Umaiyah tiba pada jam 9.40 pagi manakala seorang lagi saudara terdekat mereka, Aminah yang sampai lebih awal dilihat sudah berada di sisi jenazah sambil ditenangkan saudara mara. 
Seniman veteran itu menghembuskan nafas terakhir pada usia 89 tahun akibat penyakit jantung di Hospital KPJ Kajang, kira-kira jam 2 pagi tadi. 
Terdahulu, beliau dimasukkan ke wad sehari sebelumnya selepas mengadu sakit dada namun ketika itu keadaannya tidak membimbangkan. 
Anak perempuannya, Sandakiah memaklumkan jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bandar Tun Hussein Onn selepas Zuhur. -Berita Harian

Monday, July 22, 2013

Takziah buat keluarga Nawal Iris Samsudin

Ya Allah.. terkejut sangat bila dengar berita seorang kanak-kanak maut selepas tertinggal dalam kereta selama enam jam.

Serius. Speechless.



Kalau diikutkan, ibu manalah yang tergamak sesaja nak biar anak kepanasan dalam kereta.
Ini adalah takdir Allah.

Kepada yang belum tau mengenai adik Nawal Iris, di sini aku share kan beritanya:

Seorang kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun mati akibat lemas setelah ditinggalkan tanpa sengaja oleh ibunya selama lebih lima jam dalam kereta di tempat letak kereta sebuah sekolah di Subang Jaya, di sini semalam.

Nawal Iris Samsudin, yang tertidur di kerusi belakang kereta, ditemui oleh ibunya Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dalam keadaan kebiruan sebelum dibawa ke klinik berhampiran dan disahkan meninggal dunia.


Ketua Polis Daerah Subang Jaya ACP Yahaya Ramli berkata kanak-kanak itu ditinggalkan di dalam kereta dengan kesemua tingkap ditutup dan enjin dimatikan sejak pukul 11 pagi sebelum ibunya kembali ke kereta itu pada pukul 5.30 petang.

Ibu kanak-kanak itu yang merupakan seorang guru terlupa mengenai anak bongsunya yang sepatutnya dihantar ke pusat jagaan kanak-kanak sebelum dia ke sekolah, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata sebelum ke sekolah, wanita itu menghantar adiknya ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

“Setelah habis tugasan si ibu pergi ke kereta pada 5.30 petang dan terkejut melihat muka Nawal Iris kebiruan, bibirnya pucat serta ada kesan muntah dan najis kanak-kanak itu di dalam kereta berkenaan,” katanya.

Yahaya berkata menyedari keadaan anaknya yang tidak bergerak, wanita berkenaan segera membawa anaknya ke klinik swasta berdekatan di USJ4, Subang Jaya, di sini dan doktor mengesahkan kanak-kanak itu telah meninggal dunia.

Beliau berkata laporan bedah siasat oleh Hospital Serdang yang diperoleh tengah hari ini mengesahkan kanak-kanak itu meninggal dunia kerana ‘heat stroke’. Sementara itu, tinjauan Bernama di Hospital Serdang mendapati suasana pilu menyelubungi bilik mayat apabila lebih 30 ahli keluarga kanak-kanak itu hadir menunggu proses bedah siasat selesai. Ibu kanak-kanak itu yang menangis teresak-esak serta ahli keluarganya enggan ditemu bual wartawan. Polis mengesahkan jenazah kanak-kanak itu dikebumikan selepas solat Asar di Tanah Perkuburan Islam USJ 22, Subang Jaya, di sini, hari ini. – Bernama, 19 Julai, 2013.

Ya Allah, aku bersyukur atas kurniaan Adam Zuhairi kepada aku. Jauhkanlah aku dan keluargaku dari musibah yang tragis dan menyayat hati ni.

p/s: Adam Zuhairi dah banyak akal..asyik nak masukkan tangan dalam mulut je. Bukan satu jari ye, semua jari!!

Adam Zuhairi agugu agugu..

Friday, February 1, 2013

Hari Lahir Arwah Atok

Memang lately aku tak berapa berjaya nak tidur nyenyak malam-malam.
Mesti akan terjaga, paling kurang dua kali.

Kaki krem lah, tersedak-sedaklah, sejuklah..

Malam tadi dalam keadaan mamai-mamai, aku dengar atok cakap dengan aku.

"Selimut dada kau Nie, kau tu bukan boleh sejuk-sejuk. Tu yang krem lah, batuk lah.."

Aku pun terus je tarik selimut sampai ke dada.

Dan tiba-tiba aku tersedar, dalam bilik tu cuma ada aku dengan zaimi je.
Dan aku dah besar, bukan budak kecik macam yang aku bayangkan masa atok cakap dengan aku tadi.
Dan.. atok pulak dah 4 tahun tak ada.. Ni nak masuk tahun kelima dah..


Nampak sangat aku rindu kat atok, sampai termimpi-mimpi :(

Hari ni, 1 Februari, patutnya birthday dia.. Kalau dia ada lagi, hari genaplah umur dia 82.

Tapi tu lah, Allah lebih sayangkan dia.. Dia ambil semula atok yang dia pinjamkan dekat kami sekeluarga..

Few years back, atok yang paling kanan..

Emm, lama pulak tak pergi tak pergi lawat kubur dia..

Atok, semoga tenang kat sana, Nie selalu rindu atok..

Al-Fatihah~

Forever dalam kenangan

Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya Semua, Selamat Hari Raya Atok


Again, gambar ni.
Gambar ni, everywhere aku dah paste.
Facebook, blog..
Apa yang istimewanya gambar ni?
Hanyalah gambar seorang lelaki tua yang tak berbaju ni?

Actually, ini adalah gambar arwah atok aku yang terakhir.
Gambar ni sehari sebelum dia meninggal..
Gambar terakhir dia, dan kali terakhir dia datang rumah aku..

Atok yang sihat pada sebelah pagi, siap boleh drive pergi pasar, boleh gelak2 call mak aku kat Mekah untuk wish happy birthday.. Dan pada tarikh harijadi mak aku itu jugalah, malamnya atok telah pergi.
Semudah itu.
Secepat itu.

Ya Allah.. Walaupun dah hampir 3 tahun berlalu, semuanya masih segar diingatan..
Tak apalah atok, nanti kita jumpa lagi di sana ya. 
Pengakhiran riwayat atok sangat cemerlang.
Tiada penderitaan sakit terlantar lama..
Dan atok senyum girang.. 

Selamat Hari Raya Atok, ni raya yang ketiga tanpa atok.
Kalaulah tau atok nak pergi, mesti Nie ambil gambar bersama atok, bukan gambar atok sorang.

Dan kalaulah atok masih ada, confirm atok dapat duit raya lebat dari Nie tahun ni, Nie dah keje dah tok :')

Al-Fatihah~

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot